După cum am informat anterior, vineri, 15 iunie, a fost convocată, prin dispoziția Primarului ședința consiliului local la orele 15 00!!!!!! Inițial mi s-a părut dubios timpul de convocare(într-o zi de muncă), ulterior am constatat că această nedumerire este oarecum motivată: Ei aveau nevoie de cel mult 8-9 consilieri prezenți la ședință, pentru ca deciziile lor să treacă obligatoriu ca și cum așa și ar trebui, iar celelalte referitoare la alte aspecte care nu le convin, să treacă fără a avea măcar șansa de a fi analizate cumsecade! Astfel din lipsă totală de coordonare cu membrii consiliului, ședința a fost programată exact la ora când, din totalul de 15 consilieri, ei au avut confirmată prezența a exact 8!!!! în timp ce ceilalți 7 nu aveau nici o șansă să ajungă la ședință!!!!
Oricum am primit și eu invitația la ședință(și doar atât!!!!!), m-am prezentat conform indicațiilor, iar la sediul primăriei am aflat că fusese convocată la orele 14 ședința Comisiei Buget și Finanțe.... care nu își încheiase lucrările nici la orele 15 00.
Odată ce a sosit și al 5-lea consilier PL, ședința a început, prezenți fiind tocmai 8 consilierii (ați observat 5 consilieri PL din 8!!!!!). A avut loc procedura extrem de fastuoasă și de complexă citire a Încheierii judecătoriei Ialoveni privind validarea celui de al 15-lea mandat, fapt care a pus capăt incompetenței consilierilor PL(conform exprimării acestora).
Ordinea de zi cuprindea 3 puncte, referitor la modificarea planului de venituri a bugetului primăriei satului Bardar pentru anul 2012, referitor la instituționalizarea copiilor în grădinița „Licurici”, și probabil mai multe cereri și demersuri ale persoanelor din sat.
Dacă mai țineți minte, am început de câteva luni o rubrică nouă a blogului: Intervenim pe cale juridică.
Astfel, înainte de a începe discuțiile pe marginea chestiunile de pe ordinea de zi, consilierul PLDM Tonu Alexandru, a înaintat, în temeiul prevederilor art. 15 alin.(1) din legea nr. 768 din 02.02.2008 pentru aprobarea Statului alesului local, 4 interpelări către primăria satului Bardar:
până la ședința următoare a consiliului local să fie prezentate
1. O copie a statutului Î.M. Comprimserv
2. Informații : de către cine au fost scoși cei doi stâlpi cilindrici de beton de pe teritoriul școlii din vale? Care este soarta lor ulterioară?(posibil furt din proprietatea publică)
3. Informații despre lucrările de plombare a gropilor din asfalt: de către cine au fost executate lucrările? din care surse? Cine a supravegheat calitatea lucrărilor? În baza căror criterii au fost alese anume aceste sectoare de drum pentru reparație?
4. Pentru anul bugetar 2011 a fost alocată suma de 1000 de lei pentru construcția și publicarea site-ului oficial al primăriei. Rugăm, domnul primar sau doamna contabil-șef să ne informeze despre soarta acestor resurse!
Țin să menționez că, în cazul în care autoritățile locale nu prezintă informațiile solicitate în termenul stabilit, intervin prevederile alineatului (2) al aceluiași articol invocat, care prevede condițiile de tragere la răspundere contravențională a acestora.
Oricum, după trecerea la analiza subiectelor de pe ordinea de zi, s-a constatat că cele 8 voturi necesare lor, nu s-ar fi acumulat, decât dacă era o problemă extrem de majoră pentru interesul satului. Luând în considerație faptul că, în afară de invitație, nu am luat cunoștință de nici un document pentru a putea să mă pregătesc pentru lucrările ședinței, am luat decizia personală să părăsesc lucrările ședinței consiliului.
PS mesaj pentru cei care decid soarta satului: Nu existați doar voi în satul Bardar!!!
PPS o ședință extraordinară poate fi convocată în maxim 5 zile de la ultima(fără mare tragedie), un sfat: consultați fracțiunile despre posibilitatea de a asigura o majoritate necesară pentru clarificarea problemelor satului, înainte de a decide unilateral convocarea ședințelor !!!
un simplu cetățean,
cu ochii pe fărădelegile conducătorilor,
cu speranța de mai bine,
Tonu Alexandru F.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu