18 dec. 2012

articol preluat de la Erizanu Gheorghe

recent am lecturat un articol publicat pe net..... trist, dar vă propun și dvs pentru „cetire”:



”Și vom fi proști

      Un test internaţional a plasat elevii din Republica Moldova în rândul codaşilor la lectură, matematică şi științe. Mai bine de jumătate dintre elevii de clasa a IX-a nu au dat dovadă de competenţe în domeniile evaluate. Acelaşi scor este înregistrat în Albania, Kazahstan şi Columbia. Cei mai deştepţi elevi s-au dovedit a fi cei din China şi Finlanda, iar cei mai analfabeţi – din Kîrgîzstan.
     La testare au participat, acum doi ani, peste 5 mii de elevi în clasa a noua din 188 de instituţii de învăţământ din ţară. La competențele în lectură, ţara noastră a ocupat locul 65 din 74 de ţări participante. La matematică ne-am situat pe poziţia 59, iar la ştiinţe ne-am plasat pe poziţia 57 din clasament.
Profesorii spun că în lipsa exerciţiilor practice, elevii nu ştiu să aplice cunoştinţele în viaţa de zi cu zi.
Oficialii din Ministerul Educaţiei sugerează că rezultatele proaste ale elevilor sunt rodul muncii profesorilor.
Cam așa arată știrea preluată din Jurnal, ascunsă printre alte știri într-o zi de sâmbătă. Ea n-a ținut prima pagină a ziarelor noastre. Nici orele de vârf ale televiziunilor noastre.
       Profesorii dau vina pe lipsa exercițiilor practice. Ministerul dă vina pe profesori. Și uităm:
1. Copiii apar pe lume ca o întâmplare nefericită a plăcerilor scurte de altădată dintre un ea și un el. Uităm să vorbim cu ei. Să le arătăm zăpada, luna și balega. Iar ca să nu ne bată la cap, atunci le cumpărăm un televizor, o antenă parabolică și le punem un canal cu desene animate în arabă.
2. La grădiniță îi învățăm doar cu poezii de carton. Obligatoriu, îi punem pe „o taburetă” să recite „cățeluș cu părul creț”, când ne-am adunat la un rachiu cu familiile. Ca să vedem ce i-a învățat educatoarea.
3. Educatoarea urăște copiii încă de când s-a dus la facultatea de pedagogie. Dacă învăța mai bine în școală, atunci se ducea la o altă facultate.
4. În clasele primare îi dăm copilului radicali. La matematică. Avicena la științe. Ion Barbu la lectură. Și atât de mult de învățat încât după opt ore de făcut lecțiile copiii sârguincioși încă nu le-au terminat.
5. Învățătoarea urăște copiii încă de când s-a dus la facultatea de pedagogie. Dacă învăța mai bine în școală, atunci se ducea la o altă facultate.
6. În clasele liceale îi dăm copilului probleme cu 5 necunoscute. La matematică. Morcoveață la română. Anatomia robotului la științe (deja avem vreo 5 obiecte ieșite din științe).
7. Profesorul urăște copiii încă de când s-a dus la facultatea de pedagogie. Dacă învăța mai bine în școală, atunci se ducea la o altă facultate.
8. Copilul se duce la universitate. Ca să învețe ceva care nu va utiliza niciodată în viață. Dar facultatea de pedagogie e doar pentru pierdanți.
     Între timp, noi am crezut că vom fi mai deștepți dacă vom fi pentru istoria românilor. Din oficiu vom fi deștepți dacă vom spune limbii române că e română. Din născare suntem deștepți că Eminescu e peste tot. Suferim că nu suntem în Europa. Și nu avem abilități practice. Să deschidem cărțile. Și să le citim.
Și vom fi proști.”


PS iarăși dăm vina doar pe copii???